در دنیای ارتباطات سرعت در تبادل اطلاعات نقش مهمی را ایفا می کند و به همین علت ابزار هایی در این حوزه کارایی خواهند داشت که پیام را در کوتاه ترین زمان انتقال دهند. از این رو در ترویج فرهنگ وقف به عنوان یک سنت حسنه و میراثی جاویدان می توان از این عرصه بهترین استفاده ها رانمود.
در تعریف رسانه آمده است رساندن پیام به مخاطبین و تبیین و تحلیل و ترویج آن در سطح جامعه، در همین راستا هم افزایی بین اوقاف و رسانه ها می تواند در ترویج احکام ، آداب و تاثیر وقف بر جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد و صد البته از این رهگذر احسانی ماندگار را برای تمام کسانی که در این راه آمده اند در پی خواهد داشت.
ذکر این نکته لازم است که کارکرد های رسانه نیز در ترویج فرهنگ وقف کاملا روشن و غیر قابل انکار است ؛ نشان دادن تاثیر یک وقف به جامعه و بازنمایاندن آثار اجتماعی و فرهنگی وقف از رسالت های رسانه در این حوزه می باشد.
به هر حال مقوله وقف گستره ی بی پایانی را شامل می شود که می توان با روی آوردن به موضوعات و سرفصل های نوین، آغازی شد برای پیمودن یک راه. انشاءالله.
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
سهشنبه 24,دسامبر,2024